ISABELLA FEIZA ÅHLANDER

lite hjälp tack!

Är så trött på att affärerna inte tar sitt ansvar, för drygt en månad sedan var jag hos LEKIA för att få hjälp med min vagn som knarrade i chassit, framhjul som vobblade, och broms som spökade – butiken skulle få in någon siliconspray för att smörja vagnen med, så fort sprayen kommit in skulle de ringa mig, har de ring? SVAR NEJ! – jag själv ringde upp i måndags och  gissa vad? – jo sprayen hade kommit in, åkte dit fick vagnen sprayad och ringar till de vobblande hjulen. Knarrandet försvann, och de vobblande hjulen upphörde MEN – nu några dagar senare hade knarret kommit tillbaka och jag upplever att vagnen blivit mer svårstyrd. Hur mycket krävs för att jag ska få reklamera chassit? – finns de någon som läser de här som har koll? – någon som har lite mer koll på konsumensköpslagen, heter de så?  jag vill inte använda en vagn som inte känns säker för mitt barn. Sanningen är ju att jag är tokförälskad i min SMILE, jag älskar den, den är grym, enkel att köra, snygg, smidig, och jag hoppas dessutom att den ska klara av vintern. 

Jag vet dessutom att de är andra som haft ungefär samma problem med sin brio smile!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Maria

    Hej
    Jag har samma problem med min smile och har nu haft den inlämnad 2 ggr. Är riktigt arg nu och vill ha en annan vagn!
    Min knarrade med och de smörjde med silikonspray men tycker också det börjat knarra igen. Kommer du ihåg vart det knarrade på din? Min har även börjar klicka från hjulet, typ hjullager, vilket försvinner när man lossar hjulet men kommer tillbaka efter några minuter igen. Vad har du för vagn nu?

    1. Jessica Fagerström

      Hej. Var knarrar era vagnar? Jag börjar bli osäker på vår smile då den känns glapp där du viker i hop chassit och den knarrar väldigt mkt :(

  2. jessicab

    Hej! Du har rätt att reklamera en vara som har ett fabriktsfel i upp till 3 år. Det kan vara att varan är felmonterad eller har ett fel från tillverkningen. Också om den gått sönder i butik innan köpet och man inte märkt det direkt.
    Det gäller också om varan inte uppehåller den kvalitet som avtalats med säljare, varan är i sämre skick än du kunnat förväntat dej eller att den avviker på annat sätt från vad du borde kunnat förutspått.
    Försäljaren ska då antingen laga felet, byta ut den, häva köpet eller byta ut mot likvärdig vara.

    Gå in och läs om konsumentköplagen på nätet! :) det är bättre att komma dit påläst och stå på dej! Jobbar själv i butik och för mej är det här en solklar reklamation! Låt dej inte luras av säljarna! Min kompis har samma problem med sin smile och då är det ju ett fabriktsfel eftersom det uppstått på flera vagnar. Läs in dej på vad som gäller så har dom inte så mycket att sätta i mot! Lycka till! :)

  3. idasmirakel

    Åh du min svägerska har en likadan och har exakt samma problem som du, jag menar bromsen MÅSTE ju funka! Ärt va otäckt! Men iaf hon åkte in med sin till babyproffsen som filmade vagnen och skulle skicka filmen till Brio. Det är tydligen något fel så många såna vagnar är reklamerade så du har nog rätt att få ny eller få den ordentligt fixad för en spray hjälper ju inget! Ta med kvittot och stå på dig det är en dyr vagn!
    Kram på dig! :)

    1. feiza

      Jag måste verkligen försöka stå på mig, känns som att jag gör de varje gång men ändå viker jag mig så fort dem säger något heh!
      annars får jag ta med sambon nästa gång jag åker dit. TACK!! kram kram <3

  4. S

    Lekia kungenskurva är säääämst.. exakt samma sak hände mig.. de ringer inte när de lovat och man betalar för saker som ska komma men de einger inte när de kommit…

stats